.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مدعيان آسفالت شدن دماوند بايد پاسخگوي ادعاي خود باشند

رئيس سازمان ميراث ‌فرهنگي، صنايع‌ دستي و گردشگري مازندران گفت: مدعيان آسفالت شدن مسير دماوند بايد پاسخگوي اين ادعاهاي خود باشند.

رحمت عباس‌نژاد در گفتگو با فارس اظهار داشت: بحث اخير در رسانه‌ها مبني بر آسفالت‌شدن دماوند از اساس كذب است و منبع اين خبر در صورتي كه بر اين خبر تاكيد و اصرار داشته و مستندات كافي براي بر اثبات آن ارائه نكند بايد پاسخگوي اظهارات خود باشد.
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران با اشاره به اينكه در تيرماه سال گذشته دماوند در رده آثار ملي به نام مازندران ثبت شد، گفت: پس از ثبت ملي اين اثر موضوع تعيين حريم‌هاي آن به عنوان يك اثر فرهنگي، تاريخي و ملي مطرح شد تا بر‌اساس فهرست آثار ملي حريم‌هاي آن تعيين شود.
وي با اعلام اينكه تعيين حريم آثار ملي داراي سه درجه يك، دو و سه است افزود: تعيين حريم‌هاي دماوند در حال اتمام است و به محض آماده شدن آن در شوراي ثبت حرايم آثار فرهنگي و طبيعي مطرح مي‌شود.
رئيس سازمان گردشگري مازندران با بيان اينكه پس از گذراندن اين مرحله مستندات و مدارك لازم گردآوري شده و پس از تاييد حرايم به عنوان پيشنهاد براي ثبت جهاني دماوند اقدام مي‌شود، گفت: اثر ملي و تاريخي و فرهنگي دماوند به گونه‌اي است كه براي هيچ ايراني و نهادي قابل چشم‌پوشي نيست.
وي با اعلام اينكه پنج اثر معنوي در ارتباط با دماوند شناسايي شده است، افزود: اين آثار ملموس به عنوان اثر ملي و معنوي براي ثبت جهاني مهيا مي‌شود.
عباس‌نژاد با بيان اينكه راه‌ دسترسي به دماوند به عنوان يكي از راه‌هاي اصلي در مسير رينه به پلور تا مسجد صاحب‌الزمان (عج) به ميزان هفت كيلومتر كه مسير گوسفندسرا ناميده مي‌شود هر ساله مورد بازسازي قرار مي‌گيرد، گفت: با تقاضاي افراد محلي و دست‌اندركاران بومي اقدامي براي تسطيح اراضي اين مبادرت شد.
وي ادامه داد: به دنبال ثبت دماوند در طرحي در سفر اول رياست‌جمهوري اين منطقه به عنوان يكي از مناطق نمونه گردشگري استان معرفي شد و بايد در اين راستا با در نظر داشتن مسائلي فراهم ساختن برخي زيرساخت‌ها براي آن ضرورت دارد.
رئيس سازمان ميراث‌فرهنگي، صنايع‌دستي و گردشگري مازندران با بيان اينكه در اين بسترسازي موارد زيست‌محيطي و منابع‌طبيعي به دقت رعايت مي‌شود، گفت: بهسازي و مرمت اين مسير دسترسي به دماوند در كميته برنامه‌ريزي شهرستان آمل مطرح شد و به هيچ‌ عنوان بحث آسفالت كردن مطرح نبوده است.
وي با اشاره به اينكه در برخي نقاطي كه در اين مسير دچار رانش شده بود و در برخي مسيرها تا عمق 20 سانتي‌متر خاكبرداري، مخلوط‌‌‌ريزي صورت گرفته است، گفت: 55 ميليون تومان براي اين طرح اعتبار در نظر گرفته شده است.
عباس‌نژاد با اعلام اينكه تنها زيرسازي اين مسير به جنجال رسانه‌اي تبديل شده است، افزود: اين خبرها به گونه‌اي بود كه برخي از آنها تصويري از يك پروژه راهسازي را به عنوان آسفالت كردن دماوند چاپ كردند.
وي با تاكيد بر اينكه سازمان نسبت به اين موضوع از تشكل‌ها و ساير نهادها حساس‌تر است، گفت: اگر شرايطي كه به عنوان آسفالت كردن دماوند عنوان مي‌شود، صحت داشته باشد اين اثر ملي شرايط اثر جهاني را از دست مي‌دهد در حالي كه سازمان در يك سال گذشته مقدمات ثبت جهاني آن را فراهم آورده است.
وي با بيان اينكه اين سازمان دغدغه تمام تشكل‌هاي دوستدار دماوند را ارج مي‌نهد، تصريح كرد: كساني كه ادعاهايي مي‌كنند بايد تحقيقات و اطلاعات خود را براي ادعايي تكميل كنند زيرا دماوند اثر طبيعي ناشناخته و گمنامي نيست و در طول تاريخ نماد استواري و استقامت ملت ايران به شمار مي‌رفت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.101 seconds.